DEZBATERI
PARLAMENTARE
Parlamentul
Republicii Moldova de legislatura a XVI-a
SESIUNEA
a II-a ORDINARA – NOIEMBRIE 2005
Sedinta
din ziua de 11 noiembrie 2005
(STENOGRAMA)
SUMAR
1. Adoptarea proiectului de Hotarire nr.3470
cu privire la aprobarea Programului calendaristic al actiunilor legislative in
conformitate cu Rezolutia si Recomandarile Comisiei pentru respectarea
obligatiilor si angajamentelor statelor membre ale Consiliului Europei.
2. Dezbaterea si adoptarea proiectului de
Hotarire nr.3830 privind desemnarea unor membri ai Consiliului Superior al
Magistraturii.
3. Adoptarea proiectului de Hotarire nr.3831
privind desemnarea unor membri ai Comisiei Electorale Centrale.
4. Adoptarea in lectura a doua a proiectului
de Lege nr.3330 pentru modificarea si completarea Codului fiscal.
5. Dezbaterea si aprobarea in prima lectura a
proiectului de Lege nr.3541 pentru modificarea si completarea Legii nr.1103-XIV
din 30 iunie 2000 cu privire la protectia concurentei.
6. Dezbaterea si adoptarea proiectului de Lege
nr.3276 pentru modificarea si completarea unor acte legislative.
7. Aprobarea ordinii de zi pentru perioada
16-25 noiembrie.
Sedinta a inceput la ora 10.00.
Lucrarile au fost conduse de domnul Marian
Lupu, Presedintele Parlamentului, asistat de doamna Maria Postoico,
vicepresedinte al Parlamentului.
Domnul Maxim Ganaciuc - director general adjunct al Aparatului Parlamentului:
Doamnelor si domnilor deputati, buna
dimineata.
Din totalul celor 101 deputati, si-au
inregistrat prezenta la lucrari 96 deputati. Sint absenti deputatii: Ivan Gutu
– bolnav, Iurie Rosca, Vitalia Pavlicenco – plecati in delegatie, Vasile
Bodisteanu, Serafima Borgan.
Domnul Marian Lupu:
Va multumesc.
Stimati colegi, sedinta este deliberativa. Rog
sa onoram Drapelul de Stat. (Se onoreaza Drapelul de Stat). Multumesc.
Microfonul nr.3.
Domnul Vladimir Turcan:
Multumesc.
Comisia propune retragerea din ordinea de zi a
initiativelor nr.3828 si nr.3829. Se propune sa fie introduse in ordinea de zi
initiativele nr.3830 si nr.3831. Ele se refera la modificarea componentei
Comisiei Electorale Centrale si la desemnarea membrilor Consiliului Superior al
Magistraturii.
Domnul Marian Lupu:
Domnule presedinte al comisiei, va rog inca o
data sa specificati care sint initiativele retrase? Numarul initiativelor.
Domnul Vladimir Turcan:
Nr.3828 si nr.3829. De fapt, ele n-au fost
incluse in ordinea de zi, dar ca initiativa se retrage.
Domnul Marian Lupu:
Eu vad pe ordinea de zi pentru sedinta de
astazi, sub nr.2, proiectul care la fel vizeaza subiectul Consiliului Superior
al Magistraturii – nr.3742. Deci, asta ramine?
Domnul Vladimir Turcan:
Da. Nu, nu, cer scuze. Ramine nr.3830. Se
introduc nr.3830 si nr.3831.
Domnul Marian Lupu:
Cu nr. 3742 ce facem?
Domnul Vladimir Turcan:
Se exclude.
Domnul Marian Lupu:
Se propune pentru a fi exclus?
Domnul Vladimir Turcan:
Se exclude, da.
Domnul Marian Lupu:
Va multumesc.
Stimati colegi, cine este pentru a accepta
aceasta modificare a ordinii de zi in conformitate cu propunerea inaintata de
Comisia juridica, pentru numiri si imunitati rog sa voteze.
Majoritatea.
Va multumesc.
Deci ordinea de zi este amendata.
Proiectul de Hotarire nr.3740 cu privire la
aprobarea Programului calendaristic al actiunilor legislative in conformitate
cu Rezolutia si Recomandarile Comisiei pentru respectarea obligatiilor si
angajamentelor statelor membre ale Consiliului Europei. Rog comisia. Va
prezenta domnul Stati din partea autorului si din partea comisiei.
Domnul Sergiu Stati:
Va multumesc, domnule Presedinte.
Stimate domnule Presedinte,
Stimati colegi,
Vreau sa propun atentiei dumneavoastra
proiectul hotaririi Parlamentului privind elaborarea unui plan de activitati in
vederea realizarii de catre Republica Moldova a obligatiilor si angajamentelor
sale in cadrul Consiliului Europei. Este inaintata aceasta initiativa in
temeiul articolului 73 din Constitutia Republicii Moldova si articolului 44 din
Regulamentul Parlamentului.
Initiativa legislativa este formulata si
inaintata de catre delegatia, practic de intreaga componenta a delegatiei
Republicii Moldova la Adunarea Parlamentara a Consiliului Europei si contine un
plan concret de actiuni privind realizarea angajamentelor asumate de catre
Republica Moldova la aderarea la Consiliul Europei. Contine, pe compartimente,
realizarea unui program legislativ.
In acelasi timp, tin sa mentionez ca
respectivul program de activitate va fi transmis Consiliului Europei in vederea
coordonarii acestor actiuni. Comisia, in cadrul sedintei sale, a cazut de acord
cu initiatorii proiectului de hotarire ca realizarea acestui plan va permite
scoaterea Republicii Moldova de sub monitorizare catre luna septembrie 2006.
Vreau sa mai mentionez ca toate comisiile
parlamentare si Directia juridica a Aparatului Parlamentului s-au expus in
favoarea acestui proiect de hotarire. In aceste conditii, vreau sa solicit
asistenta dumneavoastra pentru sustinerea proiectului respectiv.
Multumesc.
Domnul Marian Lupu:
Va multumesc, domnule presedinte al comisiei.
Intrebari? Nu sint. Va multumesc.
Rog sa luati loc.
Supun votului adoptarea proiectului de
hotarire nr.3740. Cine este pentru rog sa voteze. Practic, in conditii de
unanimitate. Deci proiectul de hotarire nr.3740 este adoptat cu majoritatea de
voturi.
Stimati colegi, inaintez o propunere, din
momentul din care am acceptat cu dumneavoastra propunerea Comisiei juridice,
pentru numiri si imunitati si am introdus pe ordinea de zi proiectele nr.3830
si nr.3831. Sint doua proiecte de hotariri care vizeaza desemnarea unor membri
ai Consiliului Superior al Magistraturii si a unor membri ai Comisiei
Electorale Centrale. Persoanele vizate, candidatii sint prezenti in sala.
Propunerea mea este sa continuam anume cu aceste
doua subiecte, iar mai apoi cu celelalte
restante pe ordinea de zi. Acceptati aceasta propunere?
Va multumesc.
In aceste conditii, continuam cu examinarea
proiectului de Hotarire nr.3830 privind desemnarea unor membri ai Consiliului
Superior al Magistraturii. Invit la tribuna centrala presedintele Comisiei
juridice, pentru numiri si imunitati.
Domnul Vladimir Turcan:
Stimate domnule Presedinte,
Onorat Parlament,
Proiectul nr.3830 este inaintat cu titlu de
initiativa legislativa de catre un grup de deputati in Parlament si vizeaza
alegerea unor membri ai Consiliului Superior al Magistraturii din rindul
profesorilor titulari.
Comisia juridica, pentru numiri si imunitati a
consultat reglementarile legislative respective si mentioneaza ca, conform
prevederilor articolului 3 din Legea nr.947 cu privire la Consiliul Superior al
Magistraturii, organul de autoadministrare judecatoreasca este constituit din
12 membri. Din rindul lor fac parte: presedintele Curtii Supreme de Justitie,
ministrul justitiei si Procurorul General – membri de drept, 7 membri din rindul
judecatorilor sint alesi de Adunarea Generala a Judecatorilor si 2 membri -
unul propus de majoritatea parlamentara si unul propus de opozitie. Acestia se
aleg de Parlament din rindul profesorilor titulari, cu votul a cel putin 2/3
din numarul deputatilor alesi. Membrii Consiliului Superior al Magistraturii se
aleg pe un termen de 4 ani.
Astfel, in proiectul de hotarire nominalizat
sint propuse de catre reprezentantii majoritatii si opozitiei parlamentare doua
candidaturi din rindul profesorilor titulari pentru a fi alesi ca membri ai
Consiliului Superior al Magistraturii.
Comisia juridica, pentru numiri si imunitati a
examinat proiectul de hotarire inaintat si a constatat ca candidaturile propuse
corespund cerintelor legislatiei in vigoare.
Reiesind din cele expuse, comisia propune
Parlamentului, pentru examinare si adoptare, proiectul de Hotarire privind
alegerea unor membri ai Consiliului Superior al Magistraturii. Permiteti-mi sa
dau citire textului.
Domnul Marian Lupu:
Da, va rog, domnule presedinte.
Domnul Vladimir Turcan:
“Hotarire
privind alegerea unor membri ai Consiliului
Superior al Magistraturii
In temeiul articolului 3 alineatul (4) din Legea
nr.947-XIII din 19 iulie 1996 cu privire la Consiliul Superior al
Magistraturii,
Parlamentul adopta prezenta hotarire.
Art. 1. – Se aleg in calitate de membri ai
Consiliului Superior al Magistraturii urmatoarele persoane: domnul Boris Negru,
domnul Vasile Cretu.
Art. 2. – Prezenta
hotarire intra in vigoare la data adoptarii.”
Domnul Marian Lupu:
Va multumesc, domnule presedinte.
Intrebari pentru comisie? Candidatii la fel
sint aici? Nu sint. Eu va multumesc, domnule presedinte al comisiei.
Stimati colegi, conform normelor procedurale,
voi supune votului alegerea in calitate de membru al Consiliului Superior al
Magistraturii pe fiecare din acesti doi candidati inaintati, dupa care vom
purcede la votarea proiectului de hotarire in ansamblu.
Domnul Boris Negru. Cine este pentru
desemnarea domnului Boris Negru in calitate de membru al Consiliului Superior
al Magistraturii rog sa voteze. Rog sa fie anuntate rezultatele.
Numaratorii:
Sectorul nr.1. – 30.
Sectorul nr.2. – 36.
Sectorul nr.3. – 18.
Domnul Marian Lupu:
84 de voturi pentru. Impotriva? Zero voturi.
Domnul Boris Negru intruneste conditiile votului anuntate de presedintele
Comisiei juridice, pentru numiri si imunitati conform legislatiei in vigoare si
se desemneaza in calitate de membru al Consiliului Superior al Magistraturii.
Domnul Vasile Cretu. Stimati colegi, cine este
pentru desemnarea domnului Vasile Cretu in calitate de membru al Consiliului
Superior al Magistraturii rog sa voteze. Rog sa fie anuntate rezultatele.
Numaratorii:
Sectorul nr.1 – 30.
Sectorul nr.2 – 35.
Sectorul 3 – 18.
Domnul Marian Lupu:
83 de voturi pentru. Impotriva? Zero voturi.
Domnul Vasile Cretu la fel intruneste conditiile respective si, urmare a
acestui vot, se desemneaza in calitate de membru al Consiliului Superior la
Magistraturii.
La aceasta etapa, stimati colegi, supun
votului adoptarea proiectului de hotarire nr.3830 in ansamblu. Cine este pentru
adoptarea acestui proiect rog sa voteze. Majoritatea. Va multumesc.
Proiectul de hotarire nr.3830 este adoptat.
In numele tuturor parlamentarilor, permiteti-mi
sa-i felicit pe domnii Boris Negru si Vasile Cretu cu alegerea in aceasta
inalta si foarte responsabila functie – functia de membru al Consiliului Superior
al Magistraturii si sa le dorim mult
succes si, in calitate de membri ai Consiliului
Superior al Magistraturii, sa-si exercite functiile care le revin cu maxim
profesionalism, demnitate si la un nivel cel mai inalt etic si moral.
Felicitari, mult succes.
Proiectul de Hotarire nr.3831 privind
desemnarea unor membri ai Comisiei Electorale Centrale.
Domnule Turcan, va rog.
Domnul Vladimir Turcan:
Stimate domnule Presedinte,
Onorat Parlament,
Comisia juridica, pentru numiri si imunitati a
examinat proiectul de Hotarire a Parlamentului nr.3831 privind desemnarea unor
membri ai Comisiei Electorale Centrale si aduce la cunostinta urmatoarele.
Prin Legea nr.176 din 22 iulie 2005 pentru
modificarea si completarea Codului electoral, care a intrat in vigoare la 12
august anul curent, s-a stabilit un nou criteriu de formare a Comisiei Electorale
Centrale. Se prevede ca Parlamentul, in termen de 3 luni de la intrarea in
vigoare a acestei legi, va aproba noua componenta a Comisiei Electorale
Centrale.
In contextul celor relatate, informam ca, in
conformitate cu prevederile Codului electoral articolul 16 alineatul (2),
Comisia Electorala Centrala se constituie din 9 membri cu vot deliberativ: un
membru este desemnat de catre Presedintele Republicii Moldova, un membru – de
catre Guvern si 7 membri – de catre Parlament, inclusiv 5 – de catre partidele
de opozitie, proportional numarului de mandate detinute de acestea. Membrii
Comisiei Electorale Centrale nu pot fi membri ai partidelor si ai altor
organizatii social-politice.
Proiectul este semnat de un grup de deputati,
fiecare in parte fiind exponent al unui partid ce detine mandate in Parlament,
iar in ansamblu, este cuprinsa intreaga gama a partidelor reprezentate in
Parlament. Prin urmare, aceasta initiativa legislativa corespunde cerintelor
legale nominalizate anterior.
In temeiul celor relatate, Comisia juridica,
pentru numiri si imunitati propune Parlamentului proiectul de Hotarire nr.3831
privind desemnarea unor membri ai Comisiei Electorale Centrale pentru examinare
si adoptare. Dau citire textului proiectului.
“Hotarire
privind desemnarea
unor membri ai Comisiei Electorale Centrale
In temeiul articolului 16 alineatul (2) din
Codul electoral nr.1481 din 21 noiembrie 1997,
Parlamentul adopta prezenta hotarire.
Art. 1. – Se desemneaza in calitate de membri
ai Comisiei Electorale Centrale urmatoarele persoane: doamna Renata Lapti,
domnul Eugeniu Stirbu, domnul Mihail Busuleac, domnul Nicolae Girbu, domnul
Vasile Gafton, domnul Iurie Ciocan si domnul Victor Costetchi.
Art. 2. – Prezenta hotarire intra in vigoare
la data adoptarii.”
Domnul Marian Lupu:
Va multumesc, domnule presedinte al comisiei.
Intrebari pentru comisie?
Microfonul nr.4.
Domnul Dumitru Diacov:
Stimati colegi, noi avem dosarele tuturor
candidatilor pentru Comisia Electorala Centrala si lipseste, imi pare, un
singur dosar, un CV.
Domnul Vladimir Turcan:
O aveti in vedere pe doamna Renata Lapti?
Domnul Dumitru Diacov:
Da. Si doamna simpatica este acolo, poate ne
povesteste in citeva cuvinte biografia.
Domnul Vladimir Turcan:
Cred ca domnul Diacov totusi a dorit s-o vada
personal.
Domnul Marian Lupu:
Microfonul nr.5
Domnul Dumitru Diacov:
Eu trebuie sa stiu pentru cine votez.
Domnul Marian Lupu:
Da, sint sigur, domnule Diacov, ca o faceti
inclusiv si din mare placere estetica.
Microfonul nr.5, va rog.
Domnul Vlad Cubreacov:
Multumesc.
Este adevarat ca a fost o disfunctie tehnica
legata de aceasta procedura. Proiectul a fost semnat ieri seara. Din cite
cunosc eu, si m-am ingrijit personal de acest fapt, CV-ul a fost multiplicat si
este la mesele din fata emiciclului. Am inteles ca s-a dat indicatia sa nu fie
difuzat pe durata sedintei. Este posibil sa difuzam acest CV, daca domnul
Ganaciuc isi va anula dispozitia anterioara. Dar, bineinteles, orice candidat
este deschis intrebarilor.
Multumesc.
Domnul Marian Lupu:
Da, microfonul nr.4.
Domnul Dumitru Diacov:
Doamna singura poate sa ne spuna in citeva
cuvinte biografia.
Domnul Marian Lupu:
Da, va rog, microfonul nr.6.
Doamna Renata Lapti:
Buna ziua.
Sint dispusa sa raspund la toate intrebarile
dumneavoastra. In citeva cuvinte despre mine: sint absolventa Universitatii
“Bavis Bolia” de la Cluj, am absolvit facultatea de drept, am facut masteratul
postuniversitar la Madrid (Spania). In momentul actual, activez in cadrul
Companiei “Union-Fenosa”. Imi pare bine ca dumneavoastra cunoasteti aceasta
intreprindere, pentru ca este o intreprindere buna. Activez in cadrul Directiei
reglementari si relatii institutionale.
Domnul Marian Lupu:
Stimati colegi, eu rog putina liniste,
inclusiv cu referinta la reactia salii din momentul din care a fost anuntata
denumirea companiei. Rog sa atrageti atentia ca persoana nu este managerul
general si nu face parte din bordul de directori al acestei companii. Rog o
atitudine adecvata. Alte intrebari? Nu sint. Va multumesc, doamna Lapti.
Doamna Renata Lapti:
Multumesc.
Domnul Marian Lupu:
Va multumesc, domnule presedinte al comisiei.
Stimati colegi,
Conform aceleiasi proceduri … Eu rog putina
liniste in sala. Va multumesc. Conform unei proceduri similare, vom supune
votului desemnarea fiecarui candidat, dupa care exercitiu vom purcede la
votarea proiectului de hotarire in ansamblu. Deci supun votului candidatura
doamnei Renata Lapti pentru desemnare in calitate de membru al Comisiei
Electorale Centrale. Cine este pentru rog sa voteze.
Numaratorii:
Sectorul nr.1 – 29.
Sectorul nr. 2 – 33.
Sectorul nr. 3 – 20.
Domnul Marian Lupu:
84 de voturi pentru. Impotriva? Zero voturi.
Doamna Renata Lapti intruneste conditiile pentru desemnarea dumneaei in calitate
de membru al Comisiei Electorale Centrale.
Domnul Eugeniu Stirbu. Cine este pentru
desemnarea domnului Eugeniu Stirbu in calitate de membru al Comisiei Electorale
Centrale rog sa voteze.
Numaratorii:
Sectorul nr. 1 – 29.
Sectorul nr. 2 – 35.
Sectorul nr. 3 – 21.
Domnul Marian Lupu:
85 de voturi pentru. Impotriva? Zero
voturi. Domnul Eugeniu Stirbu la fel intruneste conditiile pentru desemnarea in
calitate de membru al Comisiei Electorale Centrale.
Urmatorul candidat domnul Mihai Busuleac. Cine este pentru
desemnarea domnului Mihai Busuleac in calitate de membru al Comisiei Electorale
Centrale rog sa voteze.
Numaratorii:
Sectorul nr. 1 – 29.
Sectorul nr. 2 – 35.
Sectorul nr. 3 – 21.
Domnul Marian Lupu:
85 de voturi. Impotriva? Zero voturi. Domnul Mihai Busuleac
intruneste conditiile pentru a fi desemnat in calitate de membru al Comisiei
Electorale Centrale.
Domnul Nicolae Girbu. Cine este pentru desemnarea dumnealui
in calitate de membru al Comisiei Electorale Centrale rog sa voteze.
Numaratorii:
Sectorul nr. 1 – 29.
Sectorul nr. 2 – 35.
Sectorul nr. 3 – 21.
Domnul Marian Lupu:
85 de voturi pentru. Impotriva? Zero voturi. Domnul Nicolae
Girbu intruneste conditiile pentru desemnarea in calitate de membru al Comisiei
Electorale Centrale.
Domnul Vasile Gafton. Cine este pentru desemnarea dumnealui
in calitate de membru al Comisiei Electorale Centrale rog sa voteze.
Numaratorii:
Sectorul nr. 1 – 29.
Sectorul nr. 2 – 36.
Sectorul nr. 3 – 21.
Domnul Marian Lupu:
86 de voturi pentru. Impotriva? Zero voturi. Domnul Vasile
Gafton intruneste conditiile pentru desemnarea in calitate de membru al
Comisiei Electorale Centrale.
Domnul Iurie Ciocan. Cine este pentru desemnarea dumnealui
in calitate de membru al Comisiei Electorale Centrale rog sa voteze.
Numaratorii:
Sectorul nr. 1 – 29.
Sectorul nr. 2 – 35.
Sectorul nr. 3 – 20.
Domnul Marian Lupu:
84 de voturi pentru. Impotriva? Zero voturi. Domnul Iurie
Ciocan intruneste conditiile pentru desemnarea in calitate de membru al
Comisiei Electorale Centrale.
Stimati colegi, eu rog putina liniste. Domnul Victor
Costetchi. Cine este pentru desemnarea dumnealui in calitate de membru al
Comisiei Electorale Centrale rog sa voteze.
Numaratorii:
Sectorul nr. 1 – 29.
Sectorul nr. 2 – 36.
Sectorul nr. 3 – 20.
Domnul Marian Lupu:
85 de voturi pentru. Impotriva? Zero voturi. Domnul Victor
Costetchi la fel intruneste conditiile pentru desemnarea in calitate de membru
al Comisiei Electorale Centrale.
Acum, in aceste conditii,
supun votului adoptarea proiectului de Hotarire a Parlamentului
nr.3831 privind desemnarea unor membri ai Comisiei Electorale Centrale.
Cine este pentru adoptarea acestui proiect de hotarire rog sa voteze.
Majoritatea. Va multumesc. Proiectul nr.3831 este adoptat.
Stimati membri ai Comisiei Electorale Centrale, in numele
Parlamentului, va aduc cele mai sincere felicitari cu
aceasta ocazie si va doresc mult succes in activitatea dumneavoastra.
De fapt, este un exercitiu deosebit de important, fiindca in
contextul reformelor democratice, reformelor politice,
toate fortele politice prezente in Parlament au convenit
sa contribuie in mod direct si in modul cel mai serios la formarea acestei
institutii prin membrii acestia ca o institutie depolitizata, o institutie care
urmeaza sa se bazeze pe calitatile profesionale inalte, pe cele mai inalte calitati
etice, pentru asigurarea unui proces corect de organizare a scrutinelor
electorale.
Si cred ca exercitiul de astazi da dovada ca
noi, toti cei prezenti in sala, am reusit in cadrul
acestui exercitiu si vreau sa adresez un mesaj membrilor Comisiei Electorale
Centrale, carora le revine o deosebita responsabilitate in activitatea pe
viitor a acestei institutii. Felicitari si mult succes.
Persoanele care au fost invitate in contextul examinarii
acestor doua proiecte – nr.3830 si nr. 3831
– pot fi libere.
Continuam cu examinarea subiectelor incluse pe ordinea de
zi.
Proiectul de Lege… Eu foarte mult rog, e o agitatie mare in
sala.
Va multumesc. Proiectul de Lege nr.3330
pentru modificarea si completarea Codului fiscal. Lectura a doua.
Rog comisia.
Domnul Alexei Ivanov:
Stimate domnule Presedinte,
Stimati colegi,
Comisia pentru politica economica, buget si
finante a examinat pentru lectura a doua proiectul de lege, stenograma sedintei
plenare si avizele prezentate de comisiile parlamentare, de Directia juridica,
propunerile si observatiile deputatilor si relateaza urmatoarele.
Denumirea proiectului de lege urmeaza a fi
completata cu cuvintele “nr. 1163-XIII din 24 aprilie 1998”, iar cuvintele:
“2001, nr.102-103, art. 814” de substituit cu cuvintele “25 martie, editie
speciala”.
In contextul avizului Comisiei juridice, pentru numiri si
imunitati, tinindu-se cont de hotarirea Guvernului nr.474
cu privire la aplicarea masinilor de casa si control cu memorie fiscala pentru
efectuarea decontarilor in numerar, la punctul 1 al
articolului I din proiect, cuvintele “conform unui
Regulament aprobat de Guvern, in care sint stipulate si
genurile de activitate a caror practicare, in virtutea
specificului si/sau conditiilor de desfasurare, sint
scutite de utilizarea masinilor de casa si de control
si/sau se utilizeaza formularea de pe site cu regim special” se propun a fi
substituite cu cuvintele “in modul stabilit de Guvern”.
Cit priveste problema, abordata de
catre deputatul Diacov, privind aplicarea masinilor de
casa si de control in activitatea de transport al calatorilor cu automobilele taxi si de
comercializare a florilor, constatam ca aceste activitati,
conform Legii cu privire la patenta de intreprinzator, se
desfasoara in baza patentei de intreprinzator. Totodata, mentionam ca in
prezent aceasta lege este supusa revizuirii de catre Guvern si,
in viitorul apropiat, vor fi prezentate propuneri de
modificare.
Cu referire la obiectia, expusa de
catre deputatul Cubreacov in cadrul examinarii proiectului de lege in prima
lectura, privind problema adoptarii unui regulament, care
ar prevedea genurile de activitate fara aplicarea masinilor de casa si de
control, mentionam ca, la momentul actual,
Hotarirea Guvernului nr. 474 din 28 aprilie 1998 prevede lista tipurilor de
activitati specificul carora permite efectuarea decontarilor in numerar fara
aplicarea masinilor de casa si de control.
Cit priveste obiectia,
inaintata de catre deputatul Buliga, in partea ce tine de
aplicarea masinilor de casa si de control in activitatea
farmaciilor si punctelor farmaceutice, relatam ca, in
conformitate cu prevederile punctului 5 din anexa nr.1 la
Hotarirea Guvernului deja mentionata, in lista genurilor
de activitate fara aplicarea masinilor de casa si de control este inclusa
activitatea farmaceutica in punctele medicale din localitatile rurale, in care
nu exista farmacii cu eliberarea bonurilor de plata de regim special.
Totodata, in contextul avizului Directiei juridice, la articolul II alineatul 2 din proiect,
varianta in limba rusa urmeaza a fi adusa in concordanta cu varianta in limba de stat.
Pornind de la cele mentionate si in baza avizelor pozitive
ale comisiilor permanente si al Directiei juridice,
comisia propune proiectul de lege a Parlamentului spre
adoptare in a doua lectura.
Domnul Marian Lupu:
Da, va multumesc, domnule Ivanov. Rog
sa luati loc.
Propuneri, altele decit cele evocate in
raportul comisiei? Nu sint.
In aceste conditii, supun votului
pentru adoptare in a doua lectura proiectul de lege nr.3330. Cine este pentru
rog sa voteze. Rog sa fie anuntate rezultatele.
Numaratorii:
Sectorul nr. 1 – 29.
Sectorul nr.2 – 36.
Sectorul nr. 3 – 22.
Domnul Marian Lupu:
87 de voturi pentru. Impotriva? Zero voturi.
Proiectul de lege nr. 3330 este adoptat in a doua lectura.
Va multumesc.
Proiectul de Lege nr.3541 pentru
modificarea si completarea Legii cu privire la protectia concurentei.
Rog Guvernul. Domnul Dodon.
Domnul Igor Dodon – viceministru al economiei si comertului:
Mult stimate domnule Presedinte al
Parlamentului,
Onorati deputati,
Doamnelor si domnilor,
Se propune spre examinare modificarea Legii cu
privire la protectia concurentei. Voi structura modificarile in patru blocuri
pentru a fi mai succinta informatia prezentata.
In primul rind, modificarea Legii cu privire la protectia
concurentei a fost dictata de modificarea legislatiei in vigoare, precum si de
necesitatile politicii antimonopol de stat in domeniul economic si nu numai.
Unul din principalele blocuri de modificari propune a revizui acele functii
antimonopol, care sint atribuite organului antimonopol si anume Agentiei pentru
Protectia Concurentei. Astfel, au fost, in
mare parte, reduse unele din functiile anterior
specificate in redactia legii din anul 2000, fiind efectuate respectiv si in
Regulamentul cu privire la Agentia pentru Protectia
Concurentei, care este anexa la aceasta
lege.
Al doilea bloc de modificari: in lege
au fost incluse prevederi egale pentru investitorii straini si investitorii
locali. Cunoastem ca, in conformitate cu modificarile
efectuate anterior in legislatie, investitorii straini si
investitorii locali sint tratati in aceleasi conditii. De aceea,
au fost operate aceste modificari si in legea in cauza.
In afara de aceasta, tin sa mentionez ca deciziile foarte importante ale organului pentru
protectia concurentei, care erau specificate in redactia legii anului
2000, ma refer, in
primul rind, la decizia privind reorganizarea
unui agent economic, adica lichidarea, fuzionarea, separarea sau divizarea, sa fie luate doar prin intermediul instantelor de judecata. Adica,
daca pina acum aceste decizii puteau fi aprobate de acest organ de control al
protectiei concurentei, pe viitor deciziile finale vor fi
luate de organele judiciare.
In afara de aceasta, se propune ca decizia
finala privind repararea prejudiciilor, cauzate de activitatea diferitor
agenti economici suspectati de activitate antimonopol, sa fie luata de asemenea
de catre organele judiciare.
A patra modificare, destul de esentiala. In Legea cu privire
la protectia concurentei se specifica ca Agentia este o organizatie
neguvernamentala, ceea ce contravine practicii internationale.
De aceea, se propune ca Agentia Nationala pentru Protectia
Concurentei sa fie specificata ca o autoritate independenta de alte autoritati ale administratiei publice, fiind o
autoritate a administratiei publice centrale.
Pe linga aceasta, consideram ca modificarile
care se propun in Legea cu privire la protectia concurentei, cit si in anexa la
aceasta lege, vor avea un efect benefic in acest sens si
consideram destul de importanta aprobarea acestor modificari pentru solutionarea
divergentelor aparute in legislatie, precum si pentru a face activitatea
autoritatii pentru protectia concurentei mai eficienta.
Va multumesc.
Domnul Marian Lupu:
Va multumesc. Intrebari pentru domnul raportor.
Microfonul nr. 5.
Domnul Valeriu Cosarciuc:
Multumesc, domnule Presedinte.
Domnule viceministru, o intrebare
referitor la articolul 12 pe care
dumneavoastra acum il propuneti in redactie noua. La litera f) ati exclus ceea
ce era in varianta initiala: divizarea lor fortata sau
separarea unor subdiviziuni din componenta lor.
Eu consider ca este corect ca ati exclus aceasta sintagma,
dar la punctul 2 din Regulamentul Agentiei Nationale, iarasi la litera f), aceasta sintagma a ramas. Eu cred ca trebuie sa fie exclus si din litera f) din Regulament. Acolo
nu este vorba despre competenta Agentiei? Pur si simplu intreb.
Domnul Marian Lupu:
Este o eroare tehnica
sau este ceva de concept.
Domnul Igor Dodon:
Mult stimate domnule deputat, este un moment tehnic, care va
fi luat in considerare pentru lectura a doua.
Domnul Valeriu Cosarciuc:
Va multumesc. Si atunci, la articolul
20, nu, articolul 22, dumneavoastra adaugati un nou
alineat (3). Noi am discutat in comisie si eu as vrea ca dumneavoastra sa
confirmati ca acest alineat va fi exclus pentru lectura a doua.
Domnul Igor Dodon:
Va referiti la alineatul (3). Am sa dau citire alineatului: “In caz de necesitate, Guvernul trebuie sa asigure intreprinderea care indeplineste
comanda de stat cu materie prima”.
Domnul Valeriu Cosarciuc:
Da, la acest alineat ma refer.
Domnul Igor Dodon:
Noi, dupa cum ati specificat, am discutat aceasta problema
in cadrul comisiei. Si consideram ca pentru lectura a doua ar putea fi
examinata posibilitatea redactarii acestui alineat.
Domnul Valeriu Cosarciuc:
Redactarii sau excluderii?
Domnul Igor Dodon:
Redactarii sau excluderii.
Domnul Valeriu Cosarciuc:
Da, va multumesc.
Domnul Marian Lupu:
Alte intrebari? Nu sint.
Va multumesc, domnule viceministru. Va
rog sa luati loc. Rog comisia.
Domnul Nicolae Bondarciuc:
Stimate domule Presedinte,
Stimati colegi,
Comisia pentru politica economica, buget si finante a
examinat proiectul de lege in cauza impreuna cu avizele pozitive ale comisiilor parlamentare si Directiei juridice a Aparatului
Parlamentului.
Majoritatea modificarilor se propun pentru a aduce Legea nr.
1103 din 30 iunie 2000 cu privire la protectia concurentei in concordanta cu
legislatia in vigoare. Totodata au fost revizuite functiile Agentiei Nationale
pentru Protectia Concurentei si aduse la standardele acceptate in economia
contemporana.
In proiect este bine evidentiat ca conflictele aparute in
procesul asigurarii concurentei loiale pot fi solutionate numai prin instanta
judecatoreasca. Concomitent, consideram ca unele functii ale Agentiei Nationale
pentru Protectia Concurentei vor fi supuse unei examinari suplimentare pentru
lectura a doua.
Comisia pentru politica economica, buget si finante propune
aprobarea proiectului de Lege pentru modificarea Legii nr.1103 din 30 iunie
2000 cu privire la protectia concurentei in prima lectura.
Domnul Marian Lupu:
Da, va multumesc. Intrebari pentru comisie.
Microfonul nr. 4.
Domnul Vladimir Filat:
Domnule presedinte al comisiei, eu as avea o intrebare si as
vrea sa inteleg prevederile articolului 18 alineatul (1).
Domnul Nicolae Bondarciuc:
Aveti intrebare sau propunere?
Domnul Vladimir Filat:
Nu, eu am o intrebare. Cum se inteleg
imputernicirile Agentiei de a controla? Eu pot sa dau
citire prevederilor.
Domnul Nicolae Bondarciuc:
Poftim.
Domnul Vladimir Filat:
In cazul agentilor economici, despre
care s-a constatat ca detin o situatie dominanta pe piata, Agentia efectueaza
controlul asupra procurarii pachetului de control … si asa mai departe. Eu consider ca noi avem deja o institutie in
Republica Moldova, care se numeste Comisia Nationala a Valorilor
Mobiliare. Eu ca concept intreb, daca ar fi normal ca agentia respectiva sa se
ocupe cu functii, dupa mine, improprii.
Domnul Marian Lupu:
Eu solicit Ministerul Economiei.
Microfonul nr. 1.
Domnul Nicolae Bondarciuc:
Eu pot sa va spun ca pentru lectura a doua o sa examinam mai
adinc pozitia aceasta.
Domnul Vladimir Filat:
Noi o sa propunem amendamente pentru lectura a doua, eu as
fi vrut sa vad cum se incadreaza conceptual.
Domnul Marian Lupu:
De acord. Precizare la acest subiect.
Microfonul nr. 1.
Domnul Igor Dodon:
Da. Aveti perfecta dreptate. Exista un organ care are
functia de reglementare a politicilor si a tot ceea ce se face in cadrul pietei
valorilor mobiliare – Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare. Insa in
functiile existente ale Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nu intra
coordonarea si primirea unui permis privind procurarea pachetelor de control ale unui agent economic.
In conformitate cu legislatia in vigoare, atunci cind se
procura un pachet de control al unei societati pe actiuni - este
o practica atit in Republica Moldova, cit si in plan international - acest permis se obtine de la organul antimonopol. Pot sa va
informez ca, pina la momentul de fata, in conformitate cu
legea inca din 1992, la Ministerul Economiei si Comertului parvin diferite solicitari de a permite aceste procurari. Este
destul de important ca acest organ sa obtina aceste functii si nu va fi o
dublare a functiilor, deoarece la moment ele nu sint proprii Comisiei Nationale
a Valorilor Mobiliare.
Domnul Vladimir Filat:
Multumesc, domnule viceministru. Eu mentin
punctul meu de vedere. Daca vreti sa abilitati agentia si cu functie de
control, propuneti o formula mai simpla, un aviz prealabil, dar nu controlul
unei actiuni deja efectuate. Noi si asa avem suficiente organe de control.
Domnul Nicolae Bondarciuc:
Stimate coleg, noi pentru lectura a doua o sa
examinam pozitia aceasta. Sint si altele, pe care o sa le examinam suplimentar
si mai adinc.
Domnul Vladimir Filat:
Domnule presedinte, eu am inteles. Pentru lectura a doua noi
o sa venim si cu amendamente in scris, daca e cazul.
Domnul Nicolae Bondarciuc:
Da, poftim.
Domnul Vladimir Filat:
Eu am dat o intrebare. Cum vedem noi ca
trebuie sa functioneze agentia respectiva? Si mai am o intrebare. Nu stiu cine ar putea sa dea
raspuns. Legea actuala este buna-rea, ramine de vazut. Dar legile,
dupa cite stim noi, trebuie sa fie si indeplinite. De ce nu
a actionat legea pina in prezent, timp de 5 ani de zile?
In curind expira si anul 2005. Fiindca,
daca citim atent legea, efectul ei se
rasfringe asupra … de fapt, scopul final este protectia
consumatorului. Noi, pina in prezent, observam ca de acest
domeniu se ocupa O.N.G.-urile care sint deja foarte multe.
E foarte bine ca se ocupa, dar si statul ar fi trebuit sa desfasoare actiuni
mai concrete.
Domnul Marian Lupu:
Stimate domnule Filat!
Domnule presedinte, o clipa! Cred ca
este o intrebare retorica. Nimeni n-o sa poata sa raspunda la aceasta
intrebare. Dar, probabil, ar fi bine sa ne axam pe acea idee ca, pentru prima
oara, in bugetul anului 2005 a fost deja inclus, la compartimentul finantarii acestei agentii, pachetul
financiar necesar. Acelasi pachet este prezent si in
proiectul legii bugetului pentru 2006, premise care permit,
in final, Parlamentului sa instituie, de fapt, aceasta
agentie si sa o faca functionala in timpul cel mai apropiat.
Microfonul nr.4.
Domnul Vladimir Filat:
Multumesc, domnule Presedinte. Eu sint de acord ca
intrebarea este retorica. Dar raspuns, in fond, ar trebui sa dea Guvernul, care este organul executiv ce
urmeaza sa implementeze legile adoptate de Legislativ.
Va multumesc.
Domnul Marian Lupu:
Alte intrebari? Nu sint.
Va multumesc, domnule presedinte al comisiei.
Luari de cuvint? Nu se inregistreaza. Bine. In aceste
conditii, supun votului proiectul de lege nr.3541 pentru
aprobarea acestuia in prima lectura. Cine este pentru rog sa voteze.
Majoritatea. Proiectul de lege nr.3541 este
aprobat in prima lectura.
Va multumesc.
Proiectul de Lege nr.3276 pentru
modificarea si completarea unor acte legislative (Legea privind frontiera de
stat, Legea privind securitatea statului s.a.m.d.).
Guvernul. Domnule Gumenii, va rog.
Domnul Nicolae Gumenii – vicedirector al
Serviciului Vamal:
Multumesc.
Mult stimate domnule Presedinte al
Parlamentului,
Onorat Parlament,
Ca rezultat al adoptarii de catre Parlament a
legii nr.2314 din 14 aprilie 2005 pentru modificarea Legii nr.6412 din 31 mai
1990 cu privire la Guvern, a Legii nr.1115 din 17 februarie 2005 pentru
modificarea si completarea unor acte legislative, Serviciul Vamal al Republicii
Moldova propune spre examinare proiectul Legii pentru modificarea si
completarea unor acte legislative care prevede operarea de modificari si
completari in Codul vamal al Republicii Moldova, in Codul de procedura penala,
in Legea serviciului in organele vamale, in Legea cu privire la tariful
vamal, in Legea privind frontiera de stat a Republicii Moldova, in Legea
securitatii statului si in Legea privind organele securitatii statului.
Scopul proiectului propus spre examinare este ajustarea
legislatiei in vigoare la noile schimbari care au intervenit in ultimul timp in
legea nr.6412 din 31 mai 1990 cu privire la Guvern. Modificarile si
completarile propuse tin de modificarea
denumirilor organelor centrale de stat, ale anumitor
institutii de drept, vamale etc.
Potrivit legii nr.1115 din 17.02.2005 pentru modificarea si
completarea unor acte legislative, in Codul vamal, au fost
modificate normele care reglementeaza regimurile vamale si a fost introdusa
notiunea de “destinatie vamala”.
Din acest considerent, propunem modificarea Codului vamal si a altor acte normative care contin notiuni deja fara suport
juridic.
Va multumesc foarte mult pentru atentie si,
stimati deputati, rog sustinerea dumneavoastra.
Domnul Marian Lupu:
Da, multumesc. Intrebari pentru raportor?
Microfonul nr.5.
Domnul Ion Gutu:
Multumesc, domnule Presedinte.
Domnule Gumenii, daca ati calculat care este costul
schimbarii denumirii “Departament Vamal” in “Serviciu Vamal”? Ati calculat,
macar asa orientativ, ca sa stim costurile acestor denumiri ce se schimba din an in an.
Domnul Nicolae Gumenii:
Da, multumesc.
Stimate domnule deputat Gutu, noi am suportat cheltuieli
numai la modificarea stampilelor Aparatului central si Serviciului Vamal. Nu
pot sa va spun acum suma, dar nu e o suma considerabila,
pentru ca avem stampile pentru 15 birouri vamale, o stampila pentru Aparatul central si 3
stampile in serviciul cadrelor, al contabilitatii. Suma nu este considerabila,
va spun de la bun inceput.
Domnul Marian Lupu:
Alte intrebari? Nu sint.
Va multumesc, domnule Gumenii.
Rog sa luati loc.
Rog, comisia.
Domnul Alexei Ivanov:
Stimate domnule Presedinte,
Stimati colegi,
Proiectul prezentat de Guvern are ca scop ajustarea
denumirilor organelor centrale de stat si a celui vamal la legislatia in
vigoare, la modificarile care au intervenit in legatura cu modificarea legii
nr.6412 din 31 mai 1990 cu privire la Guvern si, in special, substituirea
cuvintelor “Departamentul Vamal” prin cuvintele “Serviciu Vamal”. Concomitent,
in unele articole din Codul vamal, notiunile de “regim
vamal” si “depozit vamal” au fost aduse in concordanta cu modificarile operate
in legea nr.1115 din 11 februarie 2005, aplicindu-se notiunile de “antrepozit
vamal” si “destinatie vamala”.
Pornind de la cele mentionate, comisia sustine proiectul de
lege si il propune Parlamentului spre aprobare in prima si,
daca nu vor fi alte propuneri, adoptare in a doua lectura.
Domnul Marian Lupu:
Va multumesc, domnule Ivanov.
Microfonul nr.4.
Domnul Dumitru Braghis:
Multumesc, domnule Presedinte. eu am o intrebare. De fapt,
daca ridicam documentele, acest document trebuia sa parvina in Parlament cu
vreo 4-5 luni in urma. Fiindca, in conformitate cu
legea, Guvernul a trebuit sa opereze modificarile respective in termen de 3 luni.
Intrebarea este urmatoarea: a analizat cumva comisia, care sint si alte documente de acest
caracter, la care a expirat termenul si
demult trebuia sa fie prezentate in Parlament? O statistica aveti? Din cele care sint la dumneavoastra in comisie.
Domnul Alexei Ivanov:
Alte documente nu avem in comisie, de
aceea nu am putut analiza.
Domnul Dumitru Braghis:
Blocul economic, daca inteleg eu corect, tot e la
dumneavoastra?
Domnul Alexei Ivanov:
Da.
Domnul Dumitru Braghis:
Nu e in alta parte.
Domnul Alexei Ivanov:
Da, multumesc, dar nu avem asa.
Domnul Dumitru Braghis:
Si atunci, toate ministerele si
departamentele ce tin de activitatea economica sint la dumneavoastra.
Domnul Alexei Ivanov:
Nu avem asa analiza.
Domnul Dumitru Braghis:
Nu s-a facut. Domnule Presedinte, cred ca ar fi cazul…
Domnul Alexei Ivanov:
N-avem asa.
Domnul Dumitru Braghis:
…sa avem o analiza a situatiei
respective. au trecut deja 7 luni de zile de cind s-a format Guvernul.
Domnul Marian Lupu:
Da. Alte intrebari? Nu sint.
domnule Ivanov, rog sa luati loc. Supun votului proiectul de
lege nr.3276. Stimati colegi, ce se intimpla? De ce e o asa agitatie mare? Eu cred ca e atmosfera de vot, exercitiu
standard, nu trebuie sa ne excite atit de mult. Deci supun votului proiectul
nr.3276 pentru aprobarea acestuia in prima lectura. Cine este pentru rog sa
voteze. Majoritatea. Va multumesc.
Lectura a doua. Propuneri? Nu sint. Supun votului proiectul
de lege nr.3276 pentru adoptarea acestuia in lectura a doua. Cine este pentru? Rog sa fie anuntate rezultatele.
Numaratorii:
Sectorul nr.1 – 29.
Sectorul nr.2 – 33.
Sectorul nr.3 – 23.
Domnul Marian Lupu:
85 de voturi. Impotriva? Zero voturi. Proiectul de lege nr.
3276 este adoptat in a doua lectura. Va multumesc.
Si ultimul subiect pe ordinea de zi a sedintei de astazi
este aprobarea ordinii de zi pentru perioada 16–25 noiembrie. Tin sa atrag
atentia, stimati colegi, ca Biroul permanent, in sedinta
sa de ieri seara, a convenit asupra unui element de
program mai specific pentru saptamina viitoare datorita unor factori de ordin
obiectiv.
Propunerea este ca sedintele in plen pentru saptamina
viitoare sa se desfasoare nu pe data de 17 si 18, ci pe data de 16 si 17. La 16
noiembrie la orele 13.00, avind ziua de miercuri. Iar
peste o saptamina sa mentinem programul standard, deci doua sedinte in zilele
obisnuite pentru desfasurarea lucrarilor in plen.
Propuneri pentru ordinea de zi?
Microfonul nr.3. Domnul Turcan.
Domnul Vladimir Turcan:
Va multumesc.
domnule Presedinte,
Conform articolului 16 alineatul (2) din Codul electoral,
dupa desemnarea tuturor membrilor Comisiei Electorale Centrale,
Parlamentului ii revine sa adopte o hotarire referitor la
componenta nominala a Comisiei Electorale Centrale in ansamblu.
Conform Decretului Presedintelui republicii, in calitate de
membru al comisiei a fost desemnat domnul Valentin Vizant si,
conform hotaririi Guvernului, in calitate de membru al comisiei a fost desemnat
domnul Pavel Mitrigan.
Avind in vedere faptul ca noi astazi deja am desemnat 7
membri ai Comisiei Electorale Centrale, se propune ca,
printr-o hotarire a Parlamentului, sa adoptam componenta
nominala a Comisiei Electorale Centrale. In legatura cu aceasta sa fie inclusa in ordinea de zi de astazi.
Domnul Marian Lupu:
Da, eu inteleg. De fapt, este mai mult un exercitiu tehnic, de procedura. Fiindca nu face decit sa confirmam
acele decizii care, conform normelor legale, sint drepturile Presedintelui tarii si ale
Guvernului. Au mai fost desemnate inca 2
persoane. E un moment doar tehnic, care putin ma
jeneaza, fiindca e un proiect la care nu avem nici numar.
Dar va consult pe dumneavoastra. Cred ca am putea sa depasim
aceste elemente care cu adevarat sint tehnice pentru a confirma intreaga
componenta a Comisiei Electorale Centrale. Deci, acceptati o asemenea abordare?
Da. Pe acest motiv supun votului amendarea ordinii de zi a
sedintei Parlamentului de astazi prin acceptarea examinarii acestui proiect de
hotarire si eu ii voi da citire. Cine este pentru aceasta amendare, pentru
supunerea examinarii subiectului care vizeaza proiectul de hotarire pentru
desemnarea intregii componente a Comisiei Electorale Centrale rog sa voteze.
Majoritatea.
Va multumesc.
Deci, in aceste conditii… Da, microfonul nr.4, va rog.
Domnul Dumitru Braghis:
Domnule Presedinte, nu stiu daca este necesar inca o noua
hotarire. Fiindca decizia pe care am aprobat-o noi, suna
in felul urmator: “Se desemneaza in calitate de membri ai Comisiei Electorale
Centrale urmatoarele persoane”. deci ar fi logic sa adaugam incoace inca 2
persoane, pe care le-a numit domnul Turcan,
si sa terminam discutia.
Domnul Marian Lupu:
Microfonul nr.3.
Domnul Vladimir Turcan:
Din punct de vedere formal, parca e corect. Dar din punct de
vedere juridic, este necesar ca sa fie o hotarire.
Domnul Dumitru Braghis:
Asta e hotarire.
Domnul Vladimir Turcan:
Eu dau citire alineatului (2) al articolului 16: “Comisia
Electorala Centrala este constituita din 9 membri cu vot deliberativ: un membru
este desemnat de catre Presedintele Republicii Moldova, un membru – de catre
Guvern si 7 membri – de catre
Parlament.” Ceea ce noi am facut astazi.
Mai departe: “Componenta nominala a
comisiei se confirma prin hotarire a Parlamentului cu votul majoritatii
deputatilor alesi.”
Deci trebuie sa fie o hotarire a Parlamentului
aparte, prin care noi confirmam componenta nominala, avind in vedere ca vom
include acele persoane care deja au fost desemnate.
Domnul Marian Lupu:
Da. Presupun ca in aceste conditii este vorba de un alt
proiect cu titlul “Hotarire privind confirmarea…”
Domnul Vladimir Turcan:
…confirmarea comisiei, a
componentei nominale.
Domnul Marian Lupu:
…confirmarea componentei nominale a
Comisiei Electorale Centrale.
Domnul Vladimir Turcan:
Da, corect.
Domnul Marian Lupu:
Articolul 1. – Se confirma in calitate
de membri… da?
Domnul Vladimir Turcan:
Da, … ai Comisiei
Electorale Centrale.
Domnul Marian Lupu:
Ai Comisiei Electorale Centrale.
Domnul Vladimir Turcan:
Urmatoarele persoane.
Domnul Marian Lupu:
Si urmeaza persoanele pe care le-am desemnat astazi aici
plus persoana din partea Presedintelui tarii si cea din partea
Guvernului. acceptati o asemenea abordare?
Bine. Va multumesc. Deci, proiectul de hotarire va fi
intitulat, dupa cum am si mentionat imediat anterior: “Hotarire
privind confirmarea componentei nominale a Comisiei Electorale Centrale.” Si in continuare:
“In temeiul articolului 16 alineatul
(2) din Codul electoral nr.1481-XII din 21 noiembrie 1997,
Parlamentul adopta prezenta hotarire.
Art. 1. – Se confirma in calitate de
membri ai Comisiei Electorale Centrale urmatoarele persoane: doamna Renata
Lapti, domnul Eugeniu Stirbu, domnul Mihai Busuleac, domnul Nicolae Girbu,
domnul Vasile Gafton, domnul Iurie Ciocan, domnul Victor Costetchi, domnul
Valentin Vizant, domnul Pavel Mitrigan.
Art. 2. – Prezenta hotarire intra in
vigoare la data adoptarii.”
Supun votului adoptarea acestui proiect de hotarire a
Parlamentului. Cine este pentru rog sa voteze. Majoritatea. Va multumesc.
Acest proiect de hotarire este adoptat.
Deci in ordinea de zi pe perioada 16–25 noiembrie
s-a comis o eroare tehnica. Deoarece, din stenograma sedintei de ieri, am
convenit ca proiectele nr.4616 si nr.1455, la solicitarea comisiei, sa fie
excluse de pe ordinea de zi si incluse pentru data de 24–25, peste o saptamina,
in eventualitatea obtinerii tuturor informatiilor si pregatirii raportului
comisiei. Deci rog Secretariatul sa tina cont de acest moment.
In aceste conditii, supun votului aprobarea ordinii de zi a
sedintelor Parlamentului pentru perioada 16–25 noiembrie 2005. Cine este
pentru? Majoritatea.
Va multumesc. ordinea de zi este
aprobata.
Aici incheiem sedinta plenara de astazi
a Parlamentului. Urmatoarea sedinta, rog atentie, va avea loc pe data de 16
noiembrie, saptamina viitoare, miercuri, ora 13.00.
Va multumesc si va doresc o zi buna.
Sedinta s-a incheiat la ora 11.00.
Stenograma a fost pregatita pentru
publicare de catre Directia documentare
parlamentara a Aparatului Parlamentului.
|