Capitolul I
DISPOZITII GENERALE
Art.1. - (1) Statutul deputatului in
Parlament este determinat de Constitutie, de prezenta lege si de Regulamentul
Parlamentului.
(2) Unele chestiuni ce tin de exercitarea mandatului de deputat
pot fi reglementate si de alte acte normative.
Art.2. - (1) Deputatul este persoana
oficiala si reprezentant al puterii legislative supreme.
(2) In exercitarea mandatului, deputatii sint in serviciul
poporului.
(3) Orice mandat imperativ este nul.
(4) Deputatii intra in exercitarea mandatului din momentul
alegerii cu conditia validarii lui ulterioare.
(5) Durata mandatului de deputat este de 4 ani. Acest termen poate
fi prelungit in conditiile prevazute de Constitutie.
(6) Calitatea de deputat inceteaza la data intrunirii legale a
Parlamentului nou-ales, in caz de demisie sau de deces.
(7) In caz de demisie sau de deces, intervine vacanta mandatului
de deputat.
(8) Cererea de demisie se prezinta Presedintelui Parlamentului.
Parlamentul, prin hotarirea sa, va lua act de cererea de demisie a deputatului si
va declara mandatul vacant.
(9) In caz de deces, Comisia juridica, pentru numiri si imunitati
a Parlamentului va intocmi un raport. Parlamentul, prin hotarirea sa, va lua
act de raportul comisiei si va declara mandatul vacant.
(10) Mandatul vacant va fi atribuit supleantului imediat urmator
de pe lista partidului, organizatiei social-politice sau a blocului electoral
pentru care a candidat deputatul al carui mandat a fost declarat vacant. In
cazul in care devine vacant mandatul de deputat obtinut de un candidat
independent, completarea vacantei in cauza se efectueaza prin restabilirea sirului
descrescator, excluzindu-se numarul ce corespunde candidatului respectiv si
incluzindu-se urmatorul numar din sir.
(11) Curtea Constitutionala, in termen de 30 de zile de la
declararea vacantei mandatului de deputat, va valida urmatorul mandat.
Art.3. - Mandatul de deputat este
incompatibil cu:
a) functia de Presedinte al Republicii Moldova;
b) functia de membru al Guvernului;
c) functia de avocat parlamentar;
d) exercitarea oricarei alte functii remunerate, inclusiv a functiei
acordate de un stat strain sau organizatie internationala, cu exceptia activitatii
didactice si stiintifice desfasurate in afara programului stabilit de
Regulamentul Parlamentului.
Art.4. - Persoanele insarcinate de
Parlament cu misiuni temporare in organele centrale ale administratiei de stat
pot cumula exercitarea acestei misiuni cu mandatul de deputat pe o durata de
cel mult 6 luni.
Art.5. - (1) Deputatul care se afla in unul
din cazurile de incompatibilitate prevazute la art.3 va demisiona, in termen de
30 de zile de la data validarii mandatului, din functia incompatibila cu
mandatul de deputat. La fel se va proceda si in cazul aparitiei situatiei de
incompatibilitate in conditiile art.4.
(2) In cazul in care deputatul se afla in unul din cazurile de
incompatibilitate si nu a depus, in termenul mentionat la alin.(1), cererea de
demisie din functia incompatibila cu mandatul de deputat, dupa expirarea
acestui termen este suspendat de drept din functia incompatibila.
Art.6. - (1) In decursul a 30 de zile de la
validarea mandatului deputatul trebuie sa declare Biroului permanent orice
activitate extraparlamentara pe care va continua sa o desfasoare.
(2) Schimbarile survenite in activitatea deputatului in timpul
exercitarii mandatului se aduc la cunostinta Biroului permanent in cel mult 10
zile de la data aparitiei lor.
Art.7. - (1) La inceputul fiecarei
legislaturi, Comisia juridica, pentru numiri si imunitati examineaza declaratiile
deputatilor sub aspectul incompatibilitatii activitatii.
(2) La sesizarea Comisiei juridice, pentru numiri si imunitati,
deputatul care se afla in unul din cazurile de incompatibilitate este obligat sa
faca ca incompatibilitatea sa inceteze.
(3) In cazurile de incompatibilitate aparute pe durata unei
legislaturi se va proceda in conformitate cu art.5 si art.6 alin.(2).
(4) Deputatul va depune, in conditiile legii, declaratie cu
privire la venituri si proprietate.
(5) La inceputul fiecarei legislaturi, Comisia juridica, pentru
numiri si imunitati, impreuna cu organele fiscale, organizeaza controlul
declaratiilor deputatilor despre veniturile lor, care se impoziteaza conform
Codului fiscal, si, in termen de cel mult 2 luni de la data depunerii declaratiilor,
intocmeste un raport, care urmeaza sa fie aprobat de Parlament cu votul majoritatii
deputatilor prezenti.
(6) Declaratiile deputatilor despre veniturile lor, care se
impoziteaza conform Codului fiscal, depuse cu 3 luni inainte de expirarea
mandatului, vor fi controlate, cu cel putin o luna inainte de expirarea
mandatului, de catre Comisia juridica, pentru numiri si imunitati impreuna cu
organele fiscale si, ca rezultat al controlului, se va intocmi un raport, care
urmeaza sa fie aprobat de Parlament cu votul majoritatii deputatilor prezenti.
Art.8. - Este interzisa utilizarea numelui
deputatului, urmat de aceasta calitate a sa, in orice actiune publicitara
privitoare la o unitate financiara, industriala sau comerciala.
Capitolul II
IMUNITATEA PARLAMENTARA
Art.9. - (1) Imunitatea parlamentara are ca
scop protejarea deputatului in Parlament impotriva urmarilor judiciare si
garantarea libertatii lui de gindire si de actiune.
(2) Deputatul nu poate fi persecutat sau tras la raspundere
juridica sub nici o forma pentru opiniile politice sau voturile exprimate in
exercitarea mandatului.
Art.10. - (1) Deputatul nu poate
fi retinut, arestat, perchezitionat cu exceptia cazurilor de infractiune
flagranta, sau trimis in judecata pe cauza penala ori contraventionala fara incuviintarea
prealabila a Parlamentului dupa ascultarea sa.
(2) Cererea la retinere, arest, perchezitie sau trimitere in
judecata penala ori contraventionala este adresata Presedintelui Parlamentului
de catre Procurorul General. Presedintele Parlamentului o aduce la cunostinta
deputatilor in sedinta publica in cel mult 7 zile de la parvenirea acesteia si
o trimite de indata spre examinare Comisiei juridice, pentru numiri si imunitati,
care, in cel mult 15 zile, va constata existenta unor motive temeinice pentru
aprobarea cererii. Hotarirea comisiei este adoptata prin votul secret a cel putin
jumatate plus unu din membrii ei.
(3) Procurorul General va depune in comisie toate documentele pe
care acesta le solicita. In caz de refuz comisia va face apel in Parlament.
(4) Raportul comisiei este supus examinarii si aprobarii in
Parlament imediat, in cel mult 7 zile de la prezentarea acestuia.
(5) Parlamentul decide asupra cererii Procurorului General cu
votul secret al majoritatii deputatilor alesi.
(6) Actiunea penala impotriva deputatului poate fi intentata numai
de Procurorul General.
Art.11. - (1) In caz de infractiune
flagranta, deputatul poate fi retinut la domiciliu pe o durata de 24 de ore
numai cu incuviintarea prealabila a Procurorului General. Acesta va informa neintirziat
Presedintele Parlamentului asupra retinerii.
(2) Daca Parlamentul considera ca nu exista temei pentru retinere,
dispune imediat revocarea acestei masuri.
(3) Retinerea, arestul sau perchezitia deputatului in alte imprejurari
sau din alte motive nu se admite.
Art.12. - Cererile privind
ridicarea imunitatii parlamentare se inscriu cu prioritate pe ordinea de zi a sedintei
Parlamentului.
Art.13. - Deputatul este considerat pe toata
durata mandatului sau ca fiind in exercitiul functiunii, motiv pentru care
orice agresiune impotriva sa este asimilata infractunii de ultraj si sanctionata
conform dispozitiilor prevazute pentru aceasta. De protectie juridica similara
beneficiaza si membrii familiei - sot, sotie, copii si parinti - in cazul, in
care agresiunea impotriva acestora urmareste nemijlocit exercitarea de presiuni
asupra deputatului in legatura cu exercitarea mandatului sau.
Capitolul III
Exercitarea mandatului de deputat
Art.14. - (1) Deputatul in
Parlament, prin simplul fapt al alegerii lui, intra de indata in dreptul
deplinei exercitari a mandatului, pe baza certificatului doveditor al alegerii in
Parlament, eliberat de Comisia Electorala Centrala, in conditiile legii.
(2) Deputatul isi exercita drepturile si isi indeplineste indatoririle
pe toata legislatura pentru care a fost ales.
Art.15. - (1) Deputatul este
obligat sa respecte cu strictete Constitutia, legile, normele etice si morale.
(2) Deputatul este dator sa fie demn de increderea alegatorilor, sa
contribuie prin exemplul personal la intarirea disciplinei de stat, la indeplinirea
obligatiilor civice, la asigurarea drepurilor omului si la respectarea legislatiei.
(3) Cazurile de incalcare a eticii de deputat sint examinate de
Comisia juridica, pentru numiri si imunitati.
Art.16. - (1) Deputatul participa
la examinarea colectiva si libera a problemelor ce tin de competenta
Parlamentului, la dezbaterea si adoptarea proiectelor puse la ordinea de zi a sedintei
Parlamentului.
(2) Participarea deputatului la sedintele Parlamentului si ale
comisiei permanente din a carei componenta face parte este obligatorie. In
cazul in care deputatul nu se poate prezenta din motive intemeiate la sedintele
Parlamentului sau ale comisiei permanente, este obligat sa aduca la cunostinta
Biroului permanent sau secretarului comisiei respective motivele absentei sale.
Art.17. - (1) Deputatul
beneficiaza de dreptul de vot deliberativ asupra tuturor problemelor examinate
de Parlament.
(2) Deputatul este in drept:
a) sa aleaga si sa fie ales in organele Parlamentului;
b) sa-si exprime parerea asupra componentei nominale a organelor
formate de Parlament si asupra candidaturilor persoanelor oficiale in cadrul dezbaterilor
pentru alegerea, numirea sau confirmarea lor de catre Parlament;
c) sa faca propuneri legislative in scris spre a fi examinate de
Parlament;
d) sa faca propuneri si observatii asupra ordinii de zi a sedintei,
asupra esentei problemelor puse in discutie si modului lor de examinare;
e) sa dea dovada de initiativa si sa faca propuneri vizind
examinarea la sedintele Parlamentului a darilor de seama sau a informatiilor
prezentate de orice organ sau persoana oficiala, aflata in subordinea sau sub controlul
Parlamentului;
f) sa puna problema votului de incredere in Guvern, in persoanele
oficiale alese, numite sau confirmate de Parlament, daca propunerea este sustinuta
de cel putin o patrime din deputatii alesi;
g) sa propuna spre examinare Parlamentului probleme ce tin de
controlul asupra modului in care organele de stat si cele obstesti, interprinderile,
institutiile si organizatiile (mai departe unitati) executa legile si hotaririle
Parlamentului;
h) sa participe la dezbateri, sa faca interpelari, sa adreseze intrebari
reporterilor si presedintelui sedintei, sa ceara raspunsuri;
i) sa-si argumenteze propunerile, sa se pronunte in chestiuni de
procedura, sa prezinte note informative;
j) sa faca amendamente la proiectele de legi, de hotariri si de
alte acte normative.
(3) Deputatul care nu a luat cuvintul in dezbateri este in drept sa
transmita presedintelui sedintei textul cuvintarii, propunerile si observatiile
sale asupra problemei examinate la sedinta Parlamentului. Textul cuvintarii
deputatului se anexeaza la stenograma sedintei si, la solicitarea lui, se
publica in organul de presa al Parlamentului.
(4) Deputatul este in drept sa ia cunostinta de textele
stenogramelor sedintelor Parlamentului inainte de a fi publicate, sa primeasca
textele cuvintarilor sale care nu urmeaza a fi publicate.
(5) Propunerile si observatiile facute de deputat la sedintele
Parlamentului sint examinate, tinindu-se cont de ele, in procesul de
definitivare si adoptare a proiectelor de legi si hotariri.
(6) In exercitarea mandatului deputatul poate adresa intrebari,
interpelari si petitii Presedintelui Republicii Moldova, membrilor Guvernului
sau altor reprezentanti ai organelor centrale ale administratiei de stat.
(7) Modul de exercitare a drepturilor mentionate este stabilit
prin prezenta lege si prin Regulamentul Parlamentului.
Art.18. - Deputatul care nu face
parte din componenta unei comisii permanente sau provizorii este in drept sa
participe, in conditiile Regulamentului Parlamentului, la sedintele acestora, sa
faca propuneri, sa ia parte la examinarea de probleme si la adoptarea de hotariri
cu drept de vot consultativ. In cazul in care deputatul nu este de acord cu hotarirea
comisiei permanente, el poate sa-si formuleze propunerea in calitate de
amendament la proiectul de lege sau de hotarire. Amendamentele facute de
deputat sint examinate de Parlament si supuse votului.
Art.19. - Dreptul deputatului la initiativa
legislativa este garantat prin:
a) examinarea obligatorie a propunerii facute cu titlu de initiativa
legislativa la sedinta Parlamentului si adoptarea uneia dintre urmatoarele hotariri
privind: adoptarea unei legi; trimiterea spre definitivare in comisia permanenta
respectiva a proiectului de lege propus; elaborarea unui proiect de lege;
respingerea intemeiata a propunerii legislative;
b) punerea obligatorie la vot a propunerilor si amendamentelor la
lege formulate de deputat, cu respectarea procedurii legislative prevazute de
Regulamentul Parlamentului;
c) participarea sa la sedintele Biroului permanent si ale
Guvernului.
Art.20.- (1) Din insarcinarea Parlamentului
sau a organelor lui, deputatul participa la controlul executarii legilor de catre
organele de stat si cele obstesti, de catre unitati. El poate lua cunostinta de
documentele necesare si participa la exercitarea controlului, in chestiuni ce tin
de competenta Parlamentului, asupra activitatii organelor de stat si celor obstesti,
a unitatilor. Deputatul aduce rezultatul controlului la cunostinta
Parlamentului sau organelor lui. In caz de necesitate, face propuneri privind
lichidarea carentelor, anularea hotaririlor nelegale, tragerea la raspundere a
persoanelor care au incalcat legea, nu au indeplinit hotaririle adoptate de
Parlament.
(2) Organele de stat si persoanele oficiale sint obligate sa
acorde sprijinul necesar la efectuarea cercetarilor, sa prezinte fara obstacole
la cererea deputatului sau a comisiei care cerceteaza cazul, datele si
documentele necesare examinarii lui obiective. Nimeni nu este in drept sa se
eschiveze de la prezentarea explicatiilor cerute de deputatul care efectueaza
cercetarile.
Art.21. - (1) Pentru a solutiona
problemele legate de interesele alegatorilor deputatul beneficiaza de dreptul
de a fi primit in audienta fara intirziere de conducatori si de alte persoane
oficiale.
(2) Deputatul are dreptul de a vizita, prezentind legitimatia de
deputat, orice organ de stat si obstesc, orice unitate, in modul stabilit de
Biroul permanent.
(3) Orice persoana oficiala este obligata, la legitimarea deputatului
sa-i puna la dispozitie informatia necesara fara concordante si permisiuni
suplimentare. In cazul in care informatia reprezinta secret de stat, informarea
deputatului se va face in conditiile Regulamentului Parlamentului.
Art.22.- (1) Deputatul este in
drept sa se adreseze oricarui organ de stat si obstesc, oricarei persoane
oficiale in probleme ce tin de activitatea de deputat si sa participe la
examinarea lor. Organul sau persoana oficiala respectiva sint obligate sa dea fara
intirziere raspuns la adresare, iar in cazul examinarii sau verificarii
suplimentare a problemei - in cel mult o luna.
(2) Adresarile deputatului in probleme ce tin de competenta
autoritatilor administratiei publice locale, a Guvernului, a altor organe
centrale ale administratiei de stat urmeaza sa fie examinate de aceste organe.
Data examinarii trebuie adusa din timp la cunostinta deputatului.
(3) Autoritatile administratiei publice locale sint obligate sa
acorde deputatului sprijinul necesar pentru organizarea lucrului cu alegatorii.
In acest scop, ele asigura accesul in incaperi sau locuri publice, precum si
echipamentul si informatiile necesare, anunta din timp alegatorii despre locul si
timpul intilnirii cu deputatul.
Art.221. - Deputatul are dreptul
sa organizeze mitinguri, demonstratii, manifestatii, procesiuni si orice alte intruniri
pasnice in conditiile Legii cu privire la organizarea si desfasurarea intrunirilor.
Art.23. - (1) Deputatul ca reprezentant al
puterii legislative supreme este in drept sa ceara la fata locului incetarea incalcarii
legii, iar in caz de necesitate sa adreseze organelor si persoanelor oficiale
respective cerinta de a fi oprita incalcarea legii, lezarea drepturilor si
intereselor legitime ale cetatenilor.
(2) Persoanele oficiale din organele de stat si cele obstesti, din
unitati carora le este adresata cerinta deputatului sint obligate sa ia fara intirziere
masuri pentru oprirea incalcarii, iar in caz de necesitate si masuri pentru
tragerea la raspundere a vinovatilor, informindu-l ulterior pe deputat.
Art.24. - (1) Biroul permanent si
aparatul Parlamentului, autoritatile administratiei publice locale asigura
deputatul, la cerere cu materiale informative si de referinte, difuzate oficial
de organele guvernamentale si de alte organe de stat si obstesti.
(2) Biroul permanent si aparatul Parlamentului, alte organe de
stat precum si persoane oficiale, sint obligate sa-l asigure pe deputat, la
cerere, cu consultatii prin intermediul specialistilor in probleme legate de
activitatea de deputat si sa-i furnizeze fara intirziere informatia necesara.
Art.25. - Aparatul Parlamentului, institutiile
stiintifice si juridice, institutiile de invatamint de profil, organele de
ocrotire a ordinii de drept acorda deputatului asistenta in probleme juridice.
Caputolul IV
Garantiile de exercitare a mandatului de deputat
Art.26. (1) Pentru exercitarea
eficienta a mandatului, deputatul in Parlament are dreptul:
a) la salariu lunar in modul, conditiile si marimile prevazute de
Legea nr.355-XVI din 23 decembrie 2005 cu privire la sistemul de salarizare in
sectorul bugetar;
b) la diurne si alte plati compensatorii, in marimile stabilite de
Parlament, care nu se includ in salariul lunar si nu se iau in calcul la
stabilirea cuantumului prestatiilor de asigurari sociale.
(2 Deputatul se asigura cu apartament in conformitate cu legislatia
in vigoare. Deputatul are dreptul la imbunatatirea conditiilor de trai daca
fiecarui membru al familiei ii revine mai putin de 12 metri patrati spatiu
locativ. Deputatii pensionati la expirarea mandatului ori din motive de boala,
inclusi in lista pentru acordarea spatiului locativ, nu vor fi exclusi din rind.
(3) Deputatul care nu dispune de spatiu locativ in municipiul Chisinau
se asigura cu apartament de serviciu pe durata mandatului. In cazul neasigurarii
cu apartament de serviciu, deputatului i se acorda o indemnizatie lunara
neimpozabila pentru chirie.
Art.27. - (1) Deputatul are dreptul la
concediu anual platit, la concediu pentru interesele personale si la concediu
medical.
(2) Concediu anual platit se acorda deputatului pe o durata de 36
zile lucratoare (luindu-se drept baza saptamina de munca de 6 zile) de regula in
timpul vacantei de Craciun si a vacantei de vara.
(3) Modul de acordare a concediului pentru interese personale este
stabilit prin Regulamentul Parlamentului.
Art.28. - (1) In perioada de
exercitare a mandatului de deputat, contractul de munca se suspenda.
(2) Dupa expirarea mandatului, deputatului i se garanteaza locul
de munca (serviciu) anterior, iar in lipsa acestuia (in caz de lichidare a unitatii,
de reorganizare a ei, de reducere a statutului de personal etc.) i se acorda un
loc de munca (serviciu) echivalent la aceeasi unitate sau la alta, cu consimtamintul
lui.
(3) Durata de exercitare a mandatului de deputat se include in
vechimea totala si neintrerupta in munca (serviciu), in vechimea in munca la
specialitatea precedenta.
(4) Cu persoana care urmeaza sa suplineasca functia anterioara a
deputatului se incheie un contract de munca pe o durata determinata, care se
realizeaza la revenirea acestuia. Astfel se va proceda si in cazul cind functia
anterioara a deputatului este ocupata prin alegere sau concurs.
Art. 29. Exclus.
Art.291. - Presedintele
Parlamentului, in caz de expirare a mandatului, de demisie sau de
imposibilitate definitiva de exercitare a atributiilor, beneficiaza de:
a) asistenta medicala si tratament balneoclimateric gratuite;
b) asigurare a securitatii in decursul unui an de zile;
c) automobil in decursul unui an de zile;
d) inlesniri la plata pentru serviciile comunale;
e) pasaport diplomatic.
Art.292. - Prevederile
articolului 291 se extind si asupra deputatilor in Parlamentul de
legislatura a XII-a care au ocupat in Parlament functii remunerate, asupra
deputatilor in Parlamentul de legislatura a XIII-a, precum si asupra deputatilor
in fostul Soviet Suprem al R.S.S. Moldovenesti care au ocupat functii de
conducere remunerate in Sovietul Suprem.
Art. 30, 301, 302, 303 - excluse.
Art.31. - In perioada de
exercitare a mandatului, deputatului i se elbereaza pasaport diplomatic.
Art. 32. - Cheltuielile prevazute
de prezenta lege se suporta de la bugetul Parlamentului.
Art.33. - (1) Executarea prezentei legi este obligatorie pe intreg
teritoriul tarii.
(2) Persoanele care nu-si indeplinesc obligatiile fata de deputat,
ii zadarnicesc activitatea, ii furnizeaza intentionat informatii false, incalca
garantiile exercitarii mandatului de deputat sint trase la raspundere in
conformitate cu legislatia in vigoare.
Art.34. - (1) Deputatul are
legitimatie de deputat si insigna de deputat, eliberate de Biroul permanent dupa
constituirea legala a Parlamentului.
(2) Regulamentul cu privire la legitimatia de deputat si
Regulamentul cu privire la insigna de deputat, modelul lor sint aprobate de
Biroul permanent.
Capitolul V
DISPOZITII FINALE
Art.35. - (1) Prezenta lege intra
in vigoare la data adoptarii.
(2) Deputatii in Parlamentul de legislatura a XIII-a care pina la
alegeri au activat in organele procuraturii si in calitate de judecatori ai
instantelor judecatoresti si care s-au concediat in legatura cu participarea la
alegerile parlamentare beneficiaza de drepturile prevazute la art.28. Acestor
deputati li se pastreaza vechimea totala si neintrerupta in munca si vechimea in
munca la specialitatea precedenta timp de 3 luni de la data concedierii.
Art.36. - (1) La data intrarii in
vigoare a prezentei legi Legea nr. 404-XII din 11 decembrie 1990 cu privire la
statutul deputatilor poporului in R.S.S. Moldova isi inceteaza actiunea in
partea referitoare la statutul deputatului Parlamentului.
Art.37. - La data intrarii in
vigoare a prezentei legi se abroga:
a) Hotarirea Prezidiului Sovietului Suprem al R.S.S. Moldova
nr.156-XII din 2 iulie 1990 despre Regulamentul provizoriu "Cu privire la
asigurarea activitatii deputatilor poporului din R.S.S. Moldova";
b) Hotarirea Sovietului Superm al R.S.S. Moldova nr.512-XII din 19
februarie 1991 despre modificarile in Regulamentul "Cu privire la
asigurarea activitatii deputatilor poporului din R.S.S. Moldova", aprobat prin
Hotarirea Sovietului Suprem al R.S.S. Moldova nr.405-XII din 11 decembrie
1990";
c) Hotarirea Prezidiului Parlamentului Republicii Moldova
nr.787-XII din 18 noiembrie 1991 cu privire la masurile pentru protectia sociala
a deputatilor poporului din Republica Moldova si a lucratorilor Secretariatului
Parlamentului;
d) Hotarirea Parlamentului Republicii Moldova nr.831-XII din 25
decembrie 1991 privind stabilirea salariilor membrilor conducerii Republicii
Moldova, a salariilor si indemnizatiilor deputatilor poporului, a unor
cheltuieli pentru activitatea Parlamentului;
e) Hotarirea Parlamentului Republicii Moldova nr.905-XII din 29
ianuarie 1992 pentru modificarea si completarea Hotaririi Parlamentului
nr.831-XII din 25 decembrie 1991;
f) Hotarirea Parlamentului Republicii Moldova nr.1044-XII din 27
mai 1992 pentru modificarea Hotaririi Parlamentului nr.831-XII din 25 decembrie
1991;
g) Hotarirea Parlamentului Republicii Moldova nr.1239-XII din 16
decembrie 1992 privind stabilirea salariilor membrilor conducerii Republicii, a
salariilor, indemnizatiilor si diurnelor deputatilor poporului.
PRESEDINTELE
REPUBLICII MOLDOVA
Mircea SNEGUR
Chisinau, 7 aprilie 1994.
Nr. 39-XIII.